Zvětšit text Zmenšit text Reset velikosti textu
Strana Předchozí stránka 2/4 Další stránka

Cyklisticko - kanoistický okruh republikou

Časopis Outdoor a firma Warmpeace vyhlásila veřejnou soutěž o nejlepší projekt "outdoorové" akce roku 2004. Sranda musí být, tak jsem vyplnil přihlášku. Nikdo nedoufal, že by nás mohli vybrat. S takovou "ptákovinou".

Ideou byl cyklisticko – kanoistický okruh republikou. Na speciálním skládacím vozíku vlastní výroby, zapřaženým za jízdní kolo, dopravit kanoi k řece, splout co to půjde, pak zas na kolo, a zase na vodu až do cíle.

Stalo se a byli jsme vybráni. Porotu prý zaujal neotřelý nápad, ohleduplnost k životnímu prostředí a myšlenka nízkonákladového dobrodružství v domácích podmínkách.

Bylo třeba jednat. Projekt jsem nazval Expedice Banán (žlutá laminátová kanoe vlastní výroby mých rodičů).

Trasa: Vltava: Kralupy nad Vltavou

– Mělník, kolo: Mělník – Mimoň, Ploučnice: Mimoň – Žandov, kolo: Žandov – Ústí nad Labem – Rabštejn nad Střelou, Střela: pouze cca 3 km v podstatě pěšky korytem, kolo: Rabštejn – Rabí – Čepice, Otava: Čepice – Strakonice – Kestřany, kolo: Kestřany – Boršov nad Vltavou – Suchdol nad Lužnicí, Lužnice: Suchdol – Lužnice, kolo: Lužnice – Jemčina, Nežárka: Jemčina – Veselí nad Lužnicí, dále po Lužnici do Soběslavi, kolo: Soběslav – Český Šternberk, Sázava: Č.Šternberk – Krhanice, kolo: Krhanice – Hostivice – Kralupy nad Vltavou

Míry a rekordy:

Termín expedice: 9. – 28. července

Nejvyšší dosažená rychlost s kanoí (na silnici): 65 km/h

Nejdelší denní trasa: 125km

Celkem najeto na kole: 790km

Celkem najeto po vodě: 225km

Průměrná rychlost na kole: 18,5km/h

Hmotnost "soupravy" (včetně kola): 75kg

Hmotnost "tahouna": 68kg

Tolik velmi stručně pro omezené možnosti těchto novin a práv na zveřejňování časopisu Outdoor. Takže kdo si chce počíst a třeba se nechat i inspirovat, číslo 6 je již v prodeji.

(Honza Bulín)

mily-pane-vodaku

ZALOŽENÍ KAYAK TEAMU

Založením Kayak teamu a vytvořením vlastních klubových stránek koncem roku 2002 se stala skupinka nadšenců organizovanou skupinou vodáků pořádající vlastní programy a akce, zaměřené na freestylové ježdění na divoké vodě.

Začalo to nevinně, když jsem se po letech potkal se svým známým Markem ve vodáckém obchodě v Brně. On kupoval jetý plastový kajak ve Vodák sportu a já se ženou Pálavku + vybavení na vodu (pádla, bundy a neopreny). Říká mi - co blbneš kup si kajak. To nemohu, musím se věnovat rodině, to bych nerozchodil... odpovídám.

Potom jsme začali jezdit na vodácké akce v okolí a po republice. Jeho kajak, má Pálavka a raft. Mělo to ale jednu nevýhodu. Museli jsme pořád shánět lidi a výbavu pro ně.

V létě, když zrovna u nás nic neteklo, nás v sobotu večer napadla šílená věc. Marek zajistil pro mě plastový kajak a vyjeli jsme na jeden den na Slovenskou Belou. Byla to nádhera. Čistá průzračná voda, z které se kouřilo, protože vzduch měl kolem 26°C a voda tak 4°C.

Měl jsem zpočátku strach, protože jsem 15 let v kajaku neseděl... Neboj,

kayak-team

na to se nezapomíná, to je jako jízda na kole... utěšoval mě Marek. A opravdu to jelo, já to nezapomněl. Kouzlo plastového kajaku mě učarovalo a já s Markem začal uvažovat, kde seženu

lodičku. Do týdne jsem byl držitelem Necek JIVE a už jsme byli dva co jezdí na kajaku.

Začali jsme intenzivně trénovat eskymáky a koncem léta jsme to uměli točit na 100% i v tekoucí vodě. Ó jaký to úspěch! K nám se přidali ještě Honza a Mýdlo a po Hamerském potoku jsme začali uvažovat o vlastním klubu a stránkách.

Někdo si dnes řekne, proč jste potřebovali vlastní klub? Byla to chuť někam patřit a něco společně tvořit. V okolí Opavy a Ostravy nic podobného nebylo, tak jsme si to udělali podle sebe. Sám člověk na vodě není nic. My jsme byli po registraci Kayak team Opava.

Naše webové stránky nám sloužily ze začátku jenom jako fotoalbum, ale i tak jsme byli rádi, že je máme. Začali jsme pořádat v zimním období bazény a když to vodní stav dovolil, jezdilo se na vodu. Byli jsme jak urvaní z řetězu. Jezdily se řeky, potoky, prostě co teklo se jelo.

Bylo to hodně intenzivní a v době, kdy se teprve oficielně otevíraly řeky, my měli najeto tolik, co jiný nenajede za celou vodáckou kariéru.

Naše pověst Kayak teamu se pomaličku roznášela po kraji a kolem nás se začali objevovat kajakáři samotáři nebo malé skupinky, co nikam nepatří. Předávali jsme si vzájemně zkušenosti, kdo co umí nebo kdo co jel.

Přibrali se noví členové, které jsme chtěli co nejrychleji naučit všemu, co budou potřebovat na sjetí WW III a výše. To je totiž podmínka pro přijetí nového člena. Umět jezdit trojkovou vodu a mít vlastní vybavení.

V létě 2004 jsme pořádali společnou týdenní dovolenou po Rakouských řekách, kdy jsme si objednali 20 místný bus a sjeli si Salzu, Isel a jeho přítoky, Lofrbach (přítok Salzachu).

Dovolená byla pro klub hodně zlomová. Do té doby se dělali akce jenom na jedno nebo maximálně na dvě auta a každý se staral sám o sebe. Tady už byla organizovaná skupina a muselo se spoustu věcí řešit kompromisy.

Po této akci jsme věděli kdo jaký je a co umí. Návrat znamenal i to, že jsem já i Marek začali pracovat nad novou strukturou webu. Oslovil jsem našeho kamaráda Aera a popsal jsem mu, co by náš web měl umět.

Podařilo se mu vytvořit menu a strukturu, která náš klub změnila o 100% a posunula ho dopředu. Nová struktura webu umožňuje aktivní komunikaci a rychlost dorozumívání při plánování akci, rychlé vkládání fotek a textů z akcí, aktuální předpověď počasí, důležitá hlášení o tom, co je na vodě nového a podobně.

Kayak team jako takový vytvořil vodácký portál pro jezdce na plastovém kajaku a začal lidem s podobným zaměřením více sloužit a předávat informace.

Tyto změny se projevily odchodem tří členů, kteří se nechtěli na této činnosti podílet, ale dnes vidíme tento odchod jako ozdravení celého Kayak teamu. Zůstalo celé staré zakládající jádro + jeden aktivní člen. Celý team se přezbrojil na krátké rodeovky a začíná koketovat s rodeovými prvky. Je to spíše dáno možnosti českých řek, kdy v létě není moc možností na sjíždění divokých řek. Letos má team za sebou zimní sezónu na potocích kolem Bruntálu, kanál v Opavě, Divokou Desnou, Ostravici, Německý Platlling a švýcarskou Kiene, Lutschine a Engstligen. V létě plánujeme týdenní pobyt ve Švýcarsku u našich vodáckých přátel a do konce roku určitě všechno, co poteče.

(Za Kayak team Opava Oskar
www.kayakteam.com)

TOP Creekovky

V posledních letech se i u nás těší stále větší oblibě tzv. creekové lodě. Jsou to nosné kajaky na těžkou vodu, ale vhodné i pro pohodlnou jízdu na méně náročných tocích. Tvary se samozřejmě i v této kategorii odlišují, jak mezi různými firmami, tak i v rámci jedné značky. Vývoj jde kupředu, hodně věcí se změnilo a přibylo pár nových a tak vás provedeme aktuální nabídkou creekovek od firem Robson, Pyranha, Riot a Jackson Kayak.

Robson - už více jak sezónu vyrábí úspěšného CHARGERa. Velká loď pro velké chlapy dobrá i pro vodnaté řeky norského typu. CHARGER už si získal řadu spokojených jezdičů. Pro lehčí váhy Robson nabízí SPORTSTERa, creekovku obratných sportovnějších tvarů, přitom rychlou a hodnou. Zkoušeli jsem jí letos na vodnaté Korsice a dost dobrý.

Pyranha - zkušený výrobce creekovek vybrousil své modely M3 a H3 snad k opravdové dokonalosti. H3 se dělá ve třech velikostech, takže si vybere každý - od útlé dívky po těžkého obra. Loďky to jsou ideální i pro ty, co jen nelítají z vodopádů, ale občas se chtějí aktivně a sportovně svézt na řece pro každého. K tomu pomáhá zejména povedené dno s odsazenou hranou a celková sportovně snadná ovladatelnost. K vnitřní výbavě není co dodat - prostě perfektní. M3 se dělá ve dvou velikostech, jsou to elegantní lodě s úžasným, dnem udělaným částečně podle úspěšné H3. Mají dost výtlaku ve špičkách pro bezpečnou jízdu vodopády a náročnými peřejemi.

top-creekovky

Sportovní dno s hodnou hrankou usnadňuje ovládání náklony. Vnitřní výbava lodí je tradičně komfortní, zkrátka od Pyranhy.

Riot - má letos v nabídce kromě populárního SNIPERa také úžasné krátké loďě pro spíše menší průtoky excelující na skocích a technických místech. Ideální na Korsicu je dlouho očekávané MAGNUM. Tato velká ráže vychází ze SNIPERa je delší pro větší rychlost a lepší chování na vodnatých řekách, má větší prohnutí pro dobrou točivost a ovladatelnost. Plošší dno s jemnou hranou je vynikající pro technickou jízdu. Po dlouhé době testování a dolaďování je MAGNUM konečně i u nás.

Jackson Kayak - doladil svého ROCKERa. Creekovka na těžkou vodu nezáludných tvarů, co podrží i v náročných situacích. Víc o ní zatím nevíme, těšíme se, až se u nás objeví.

(ks)

Zvětšit text Zmenšit text Reset velikosti textu
Strana Předchozí stránka 2/4 Další stránka